Crăița Nanu

Crăița Nanu este selecționeră și curatoare de film în echipa Festivalului Internațional de Film Transilvania. În 2019 a devenit consultantă de scenarii, formându-se în cadrul Torino Film Lab, iar apoi a pus bazele programului New Draft împreună cu ControlN. În prezent își folosește experiența, imaginația și workoholismul pentru a împăca selecția de film, cu consultanța de scenarii și cu dezvoltarea programului Ora de Cinema, proiect ce introduce filmul ca material didactic în licee.

Licențiată în jurnalism, cu un master în scenaristică (UNATC), Crăița Nanu a început să lucreze în 2002, pe platourile de filmare din studiourile MediaPRO, unde a lucrat mai întâi în producție și asistență regie (1st AD și 2nd AD) la producții naționale și internaționale, apoi ca scenarist-șef și co-scenarist pentru seriale și mini-serii TV. Din 2012 a intrat pe zona de cinema independent, lucrând ca organizator de festivaluri (TIFF), workshopuri (Aristoteles Workshop), distribuție film (Transilvania Film), PR și jurnalism cultural.

 

Ana Agopian

Ana Agopian a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică din București (UNATC) și European College of Liberal Arts (ECLA), Berlin. Din 2018 este Doctor în Filologie în cadrul Universității București.

Ana a semnat, alături de Iulia Rugină și Oana Răsuceanu, mai multe scenarii de scurt și mediu metraj (printre care Bună Cristina! Pa Cristina!, Captivi de Crăciun, Să mori de dragoste rănită, Skugos) și trei lung metraje – Love Building (2013), Alt Love Building (2014) și Breaking News (2017). Cel mai recent lung metraj semnat de Ana, Breaking News, a avut premiera la Festivalul Internațional de Film Karlovy Vary (Competiție Oficială) și a fost recompensat cu o Mențiune Specială a Juriului pentru actrița Voica Oltean. Scurtmetrajul E.T a fost aici reprezintă debutul ei în regia de film. În calitate de scenarist a colaborat, de asemenea, cu Media Pro Pictures și HBO România.

Ana este membru fondator al Asociației Culturale Control N, fiind implicată activ în proiectele organizației. În prezent susține cursuri și workshop-uri de scenaristică (printre acestea s-au numărat LIM | Less is More: Creative Pre-Writing Workshop, Pustnik Screenwriters Residency și The Script Contest). Din 2009 predă scenaristică la UNATC, în prezent fiind conferențiar universitar.

 

Oana Răsuceanu

Oana Răsuceanu a absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale” –  Facultatea de Film, secţia Comunicare audio-vizuală (scenaristică şi critică de film) şi S.N.S.P.A – Facultatea de Relații Publice şi Comunicare David Ogilvy în 2006. A absolvit un master în Artă Coregrafică la UNATC în 2007. 

Este co-scenarist al scurtmetrajelor „Să mori de dragoste rănită”, “Bună Cristina! Pa Cristina!”, “Vineri în jur de 11”, “Tabasco” și “Skugos”, mediu metrajului “Captivi de Crăciun” și al lungmetrajelor “Love Building” (locul 2 in Box Office 2013),  „Alt Love Building” (2014) și “Breaking News” (2017). Din 2014, scrie și regizează spectacole de teatru pentru public tânăr, abordând teme de interes foarte actuale pentru publicul țintă (“A II-a B”, “S.O.S. Dispar poveștile”, “În față la O12”, “Carina pe drumul spre casă”). A creat două performance-uri în spații de joc alternative (“88/89” și “Strigoiul”) și a creat în calitate de regizoare și coregrafă spectacolele de dans contemporan “DORIAN” (2017) și “Interior/Exterior” (2022).

În paralel, are o activitate intensă în management cultural și relații publice, începută în 2004 ca PR Manager al Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF), rol ocupat până în 2012. A fost Project Manager al Galei Premiilor Gopo (2007 – 2011), PR Manager al Festivalului Internațional de Scurt şi Mediu Metraj NexT (2007 – 2010), PR Manager al Festivalului Național de Teatru (2006 – 2007). În perioada 2009 – 2013 a fost colaborator al Doha Film Institute (DFI) din Qatar pentru Doha Tribeca Film Festival și alte proiecte ale institutului. 

Din 2009 este membru-fondator, Președinte și trainer al Asociației Culturale Control N – cu care implementează o serie de proiecte axate pe educație cinematografică în România. Alături de Ana Agopian și Iulia Rugină deține casa de producție Zbang Film. Predă la catedra de Scenaristică din cadrul secției de Filmologie/Scenaristică din 2019 și este doctorand în scenaristică, cu lucrarea “Structuri narative în filmul nordic contemporan”.